Gând și acțiune

♦ Atelier organizat de Teatru Acum (2010 și 2012) / Curs organizat de Z Builders (2013 și 2018) și de Irsca Gifted Education (2016)

♦ galerie foto

♦ Condus și conceput de Alex Vlad


♦ Cu Teatru Acum: Atelier realizat în anul 2010 în cadrul Școlii de Vară de la Galați, cu sprijinul Asociației Culturale Terrarte. Reluat în anul 2012 în cadrul Școlii de Vară de la Galați (ediția III) cu sprijinul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Galați (copii și adolescenți)

♦ Cu Z Builders: Atelierul este lucrat sub forma unui curs în anul 2013 și 2018. (copii și adolescenți)

♦ Cu Irsca Gifted Education: Atelierul este lucrat sub forma unui curs în anul 2016. (copii și adolescenți)

♦ 10 zile de lucru (3h/zi) (atelier) / 30 de ore de lucru (curs)

♦ 15 participanți (maxim)

♦ Se dezvoltă gândirea creativă și totodată se face o diferențiere clară între gândire creativă și gândire critică.

♦ Concepte folosite: teatru sport, teatru sărac, magicul dacă, assertiveness

♦ În cadrul atelierului (prin exerciții) se efectuează o analiză comportamentală pentru a depista atât tipul de temperament dominant al cursanților (coleric, sangvinic, etc) cât și caracteristicile de bază ale personalității (care îi determină să fie introvertiți, reflexivi, etc)

♦ Se antrenează atenția, memoria, imaginația, dar mai ales gândirea logică astfel încât cursanții să poată formula argumente logice, valabile,  atunci când se exprimă

♦ Întrebări precum "ce înseamnă să te impui?", "cum putem domina?" sau "ce înseamnă să fii slab?" își găsesc răspunsul în timpul lucrului; fiecare cursant în parte descoperă în acest fel o serie de avantaje proprii care îl pot transforma într-un posibil lider.

♦ Se lucrează exerciții și jocuri de improvizație în arta actorului și se studiază modul de formare al unui scop.

♦ Sunt semnalate diferențele dintre statut social și statut personal. De asemenea se analizează diferențele dintre statut mic și statut mare iar pentru o mai bună conștientizare cursanții își construiesc în timpul lucrului un fel de a merge, un anumit comportament, un fel de a vorbi și de a se exprima fizic, etc (diferite de ale lor).

♦ Se studiază modul de formare și se depistează elementele care diferențiază un principiu de o valoare. Odată ce cursanții reușesc să le deosebească, sunt invitați să își formuleze singuri o posibilă listă de principii și valori care să îi caracterizeze și pe care să o respecte.

♦ La final de atelier se lucrează o scenă bazată în totalitate pe improvizație unde un cursant ocupă poziția de șef și un alt cursant ocupă poziția de angajat. În cadrul acestui exercițiu se face apel la toate cunoștințele acumulate (principii, valori, statut, temperament, etc.). Devine obligatoriu ca în timpul momentului improvizat să fie dezvoltată o problemă (conflict) care ulterior (tot prin improvizație) să își găsească rezolvarea, dar fără ca unul dintre participanți să își trădeze poziția socială.

♦ O verisune prescurtată dar concentrată a atelierului se lucrează în câteva rânduri. Pentru mai multe detalii accesați Gând și acțiune - flash!

♦ Întâlnirile se desfășoară la Casa de Cultură (Scoala de Vară Galați, 2010), la Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Galați (Școala de Vară Galați, 2012), Sediul Z Builders București (2013) și Sediul Irsca Gifted Education București (2016)

file din jurnal citite recent

Imagine

Doctorat: game over